Ikke mange nok: kunngjøring om supplerende nominasjon til menighetsrådet

Åtte personer har sagt ja til å være kandidater til menighetsrådet i BMVA de neste fire årene, hipp hurra! Men det trengs minst 5 personer til, for rådet må også ha nok varamedlemmer. Valgordningen åpner for supplerende nominasjon fra 6. mai: nå har menigheten en knapp måned på å finne fram til de siste.

Bakkehaugen, Majorstuen og Vestre Aker menighets logo - to kirker i et grønt bymiljø

Kirkevalgsprosessen

Kirkevalgsprosessen har 30. april som frist for å levere kandidatliste for nytt menighetsråd til valgstyret. De tre medlemmene i menighetsrådets nominasjonskomite, Bjørghild Kjelsvik, Ingar Seierstad og Knut Hallen, har jobbet med dette siden januar, og omlag 80 personer har så langt blitt spurt, mange etter tips fra ulike frivillige i menigheten. Slik har komitéen funnet fram til 8 personer som sier ja til fire år i vårt menighetsråd, og det dekker de 8 faste medlemmene.

Menighetsrådet er en svært viktig del av enhver menighet i Den norske kirke, og det er utrolig bra at disse 8 er villige til å gå inn i vervet som medlemmer i rådet! Nå jobber nominasjonskomitéen videre med å finne 5 personer til, slik at valglisten har nok kandidater både til 8  faste medlemmer og minst 5 varamedlemmer.

Minst 5 varamedlemmer

Det er kirkeloven som krever at det må være minst 5 varamedlemmer i rådet. Det samme sier erfaring og sunn fornuft: det  må jo være mulig for rådsmedlemmene å være borte fra tid til annen. Det sittende rådet i BMVA har også opplevd å miste hele 5 medlemmer i løpet av perioden, de fleste pga. flytting. Varamedlemmene har slik etterhvert rykket opp til fast plass.

Kunngjøring om supplerende nominasjon

Det sittende rådet er valgstyre for valg av nytt råd. Valgstyret kunngjør med dette at det fra 6. mai settes i gang supplerende nominasjon  til høstens valg 8. og 9. september. De nye kandidatene må ha minst 5 stemmeberettigede forslagstillere. De supplerende kandidatene vil bli stående nederst på kandidatlisten ved selve valget. Ved valget gjelder ellers vanlige regler for flytting av navn opp eller ned på listen.

Siste frist for innmelding av supplerende kandidater er 5. juni kl. 12.

Ta gjerne kontakt med Bjørghild Kjelsvik (b.kjelsvik@gmail.com), Ingar Seierstad (ingar.seierstad@gmail.com) eller Knut Hallen (knut.hallen@gmail.com) om du har tips til flere kandidater, eller vil stille til valg selv! Vi hjelper med informasjon om formelle krav og innholdet i rådsarbeidet, og med å spørre mulige kandidater.

Se også kandidatskjema for suppleringsnominasjon nedenfor.

Kontaktinformasjon for Bakkehaugen, Majorstuen og Vestre Aker menighet

Felles menighetskontor:

Ullevålsveien 117

0361 Oslo

 

Kontortid: man-torsdag kl. 10-12

Telefon: 23 62 93 70

Sentralbord for kirkene i Oslo: 23 62 90 00

Kirketorget (for spørsmål om dåp, vielser og gravferd) 23 62 90 09

Organisasjonsnummer 914 809 886

Bakkehaugen, Majorstuen og Vestre Aker sokn

Soknets to kirker:

Bakkehaugen kirke

Carl Grøndahls vei 27

0871 Oslo

 

Vestre Aker kirke

Ullevålsveien 117

0361 Oslo

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"